Pogorszenie koncentracji. Jak wyjść z tego problemu?

janeb13 / Pixabay

Jesteś strasznie zabiegany. Dom – praca, praca – dom. Do tego dochodzą obowiązki rodzinne. Zauważyłeś bardzo niepokojąca rzecz. A mianowicie, Twoja koncentracja szwankuje. Wynika to ze stresowego trybu życia. Jak temu zaradzić? Są sprawdzone metody, które opiszę w tym artykule, specjalnie dla Ciebie.

Pierwszy sposób na skuteczną poprawę koncentracji. Graj w skojarzenia

Wybierz jeden dzień tygodnia, w którym nie włączysz telewizora. To przecież strata czasu. Akurat, gdy jednego dnia nie dowiesz się, co dzieje się na świecie, świat się przez to nie zawali. Czas na grę w skojarzenia. Możesz zagrać sam lub poprosić drugą osobę. W grze chodzi o to, że wybierasz słowo, na przykład samolot, zapisujesz je na kartce, i skrywasz notatkę. Następnie drugiej osobie podpowiadasz różne sugestie, które kojarzą się ze słowem samolot. Na przykład: latać, pasażerowie, pilot, lotnisko i tak dalej. Na grę poświęć tylko 15 minut. Dzięki takim ćwiczeniom poprawienie koncentracji będzie zauważalne.

Drugi sposób na koncentrację. Oddychanie przeponą

Gdy mózg jest niedotleniony, wiesz, że nie jest dobrze. Nabierz powietrze nosem, aż brzuch zrobi się jak balon. Następnie wypuść powoli powietrze. To działa. Ćwicz tak regularnie!

Trzeci sposób na poprawienie koncentracji. Czytanie wiadomości

Gdy regularnie czytasz wiadomości polityczne, to zrób sobie od nich przerwę. Poczytaj dla odmiany coś o sporcie. Jak pokazały badania naukowe, taka zmiana powoduje, że nie wpadasz w rutynę. Dlatego ważna jest co jakiś czas odmiana. To niebagatelne ćwiczenie dla mózgu.